sms 2012

این وبلاگ تا یک ماه دیگربه آدرس: tahmasebi.iul.irمنتقل خواهد شد.

sms 2012

این وبلاگ تا یک ماه دیگربه آدرس: tahmasebi.iul.irمنتقل خواهد شد.

مردها مریخی و زن ها ونوسی هستند


مردها با زن ها فرق دارند، آن ها آنقدر با هم تفاوت‌ دارند که‌ گاه‌ می ‌توان‌ گفت‌ اهل دو سیاره‌ متفاوت‌ هستند! اگر همین‌ موضوع‌ ساده‌ را به‌ خاطر داشته‌ باشیم، از سرزنش‌ کردن‌ همسر خود دست‌ می کشیم‌ و برای‌ درک‌ نیازها و خواسته‌های‌ او وقت‌ کافی‌ صرف‌ می‌ کنیم. به‌ جای‌ این که‌ اعمال‌ و رفتار و واکنش های‌ همسر خود را به‌ حساب‌ نقطه‌ ضعف‌ یا مشکلات‌ روانی‌ نیازمند اصلاح‌ و درمان‌ بگذاریم، می ‌توانیم‌ او را به‌ همان‌ شکلی‌ که‌ هست‌ دوست‌ بداریم.

مردها وغارهایشان‌

بدون‌ تردید مهمترین‌ و مفیدترین‌ اطلاعات‌ درباره‌ مریخی ها، برای‌ ونوسی ها، درک‌ کردن‌ مردها و غارهای‌ آنهاست؛ این‌ آگاهی‌ که‌ ممکن‌ است‌ مردی‌ زنش‌ را دوست‌ داشته‌ باشد و با این‌ حال‌ در مواقعی‌ نخواهد با او وقت‌ بگذراند، برای‌ بسیاری‌ از زن ها حیرت‌انگیز است‌ و معمولاً با طبیعت‌ آنان‌ بیگانه‌ است. وقتی‌ مردی‌ به‌ زن‌ خود عشق‌ می‌ ورزد، زن‌ می‌ خواهد با شوهرش‌ صرف‌ وقت‌ کند و احساساتش‌ را با او در میان‌ بگذارد. حتی‌ اگر زن‌ مضطرب‌ و در فشار باشد، نیاز دارد جزئیات‌ روزش‌ را با مردی‌ که‌ او را دوست‌ دارد در میان‌ بگذارد. برای‌ او صحبت‌ کردن‌ و در میان‌ گذاشتن‌ احساساتش‌ بسیار مفید است، زیرا این‌ کار ناراحتی ها و فشار کارهای‌ روزانه‌ را از روی‌ دوش‌ او برمی ‌دارد؛ ایجاد صمیمیت‌ می‌ کند و سببی‌ است‌ تا به‌ احساس‌ بهتر برسد.

برای‌ زن، ارتباط‌ برقرار کردن‌ با همسر و برخوردارشدن‌ از حمایت های‌ او، یکی‌ از امتیازات‌ مهم‌ در روابط‌ زناشویی‌ است. احساس‌ بسیار خوبی‌ است‌ که‌ بدانید کسی‌ که‌ از شما حمایت‌ می‌ کند، می‌ داند که‌ شما چه‌ حالی‌ دارید و در چه‌ شرایطی‌ به‌ سر می ‌برید. هرچه‌ یک‌ ونوسی‌ شوهرش‌ را بیشتر دوست‌ داشته‌ باشد، بیشتر می ‌خواهد احساساتش‌ را با او در میان‌ بگذارد. برای‌ زن‌ دلسرد کننده‌ و غم‌ انگیز است‌ که‌ مریخی‌ معبود او به‌ خانه‌ بیاید و حرفی‌ برای‌ گفتن‌ نداشته‌ باشد. گاه‌ زن‌ از شوهرش‌ می ‌پرسد که‌ آیا از چیزی‌ ناراحت‌ است، و او جواب‌ می ‌دهد: چیز مهمی‌ نیست. زن‌ متوجه‌ نیست‌ که‌ شوهرش‌ به‌ غار خود پناه‌ برده‌ و در واقع‌ می ‌گوید: می ‌خواهم‌ لحظه ‌ای‌ تنها باشم. ترجیح‌ می‌ دهم‌ حالا حرف‌ نزنم. بعداً از غار بیرون‌ می ‌آیم.

زن ها درک‌ نمی کنند که‌ مردها از سیاره‌ مریخ‌ آمده‌اند و نمی‌ توانند موضوع‌ را شخصی‌ قلمداد نکنند. زن‌ به‌ اشتباه‌ گمان‌ می ‌کند که‌ شوهرش‌ او را دوست‌ ندارد و به‌ همین‌ دلیل‌ است‌ که‌ احساسات‌ خود را با او در میان‌ نمی ‌گذارد.

درک‌ کردن‌ و پذیرفتن‌ زمان‌ غار مرد برای‌ هر زنی‌ که‌ با مردی‌ زندگی‌ می ‌کند یا روزی‌ قصد ازدواج‌ با او را دارد، ضروری‌ است. شاید این‌ به‌ نظر کاری‌ دشوار برسد، اما نمونه‌های‌ زیر احتمالاً به‌ ساده‌ترشدن‌ مسئله‌ کمک‌ می ‌کند.

لورا به‌ بینشی‌ عالی‌ دست‌ یافته‌ بود: پذیرفتن‌ این که‌ همسرم‌ به‌ اقامت‌ در غار نیاز دارد، نه‌ تنها آرامشی‌ به‌ زندگی‌ ما بخشیده، بلکه‌ سبب‌ شده‌ که‌ به‌ نکته‌ مهمی‌ درباره‌ خودم‌ پی‌ ببرم. وقتی‌ به‌ او اجازه‌ دادم‌ که‌ در آن‌ مواقع‌ به‌ خودش‌ بپردازد، این‌ به‌ من‌ هم‌ امکان‌ داد که‌ به‌ خودم‌ برسم. حالا وقتی‌ از سر کار به‌ خانه‌ می‌ آیم، به‌ جای‌ اینکه‌ با عجله‌ به‌ سراغ‌ کارهای‌ خانه‌ بروم‌ تا در نقش‌ همسری‌ مهربان‌ ظاهر شوم، وقتی‌ را صرف‌ خودم‌ می ‌کنم. با خود گفتم‌ اگر او می‌ تواند چنین‌ کاری‌ بکند، چرا من‌ نتوانم؟

گرچه‌ غار من‌ با غار او فرق دارد، ولی‌ این‌ زمانی‌ است‌ که‌ ویژه‌ من‌ است‌ و از آن‌ ِ هیچ‌ کس دیگری‌ نیست. در حالی‌ که‌ او مجله‌ می ‌خواند یا تلویزیون‌ تماشا می ‌کند، من‌ ترجیح‌ می‌ دهم‌ کمی‌ قدم‌ بزنم‌ یا به‌ گل های‌ باغچه‌ رسیدگی‌ کنم. این‌ هم‌ غار من‌ است. در واقع‌ وقتی‌ به‌ او امکان‌ دادم‌ که‌ در غارش‌ با خود خلوت‌ کند، به تدریج‌ آنچه‌ را همیشه‌ احتیاج‌ داشتم‌ و به‌ آن‌ نمی ‌رسیدم، ارزانی‌ خود کردم.

... اما من‌ هنوز یک‌ ونوسی‌ هستم. وقتی‌ از غار بیرون‌ می ‌آیم، دوست‌ دارم‌ که‌ حرف‌ بزنم‌ و او حالا به‌ حرف هایم‌ گوش‌ می ‌دهد.

بازگشت‌ازغار

تام‌ می ‌گفت: سی‌ و شش‌ سال‌ است‌ که‌ ازدواج‌ کرده‌ام. همیشه‌ فکر می‌کردم‌ اشکالی‌ در کار من‌ وجود دارد. وقتی‌ فهمیدم‌ که‌ سایر مردها هم‌ برای‌ خود غاری‌ دارند، گریه ‌ام‌ گرفت. فکر کرده‌ بودم‌ هرگز نمی‌ توانم‌ زنی‌ را دوست‌ داشته‌ باشم. همیشه‌ از این‌ نظر در برخورد با زنم‌ ناامید بودم. سعی‌ می‌ کردم‌ همسری‌ با توجه‌ و علاقه مند باشم، اما در درون‌ چنین‌ احساسی‌ نداشتم؛ هیچکس‌ به‌ من‌ نگفته‌ بود که‌ می ‌توانم‌ در مواقعی‌ به‌ درون‌ غار خود بروم‌ و این‌ اشکالی‌ ندارد.

حالا وقتی‌ احساس‌ گرما و صمیمیت‌ نمی‌ کنم، دست‌ از تلاش‌ برمی‌ دارم، و به‌ جای‌ آن‌ به‌ کاری‌ که‌ دوست‌ دارم‌ می ‌پردازم. بسیاری‌ از اوقات‌ صرفاً چرتی‌ می ‌زنم‌ یا با یکی‌ از دوستانم‌ به‌ سینما می‌ روم. روز بعد طلسم‌ می‌ شکند و من‌ دوباره‌ دوستدار و علاقه مند همسرم‌ می‌ شوم. وقتی‌ گوشه‌ عزلت‌ می ‌گیرم، او احساس‌ ناراحتی‌ نمی‌ کند. این‌ خیال‌ مرا آسوده‌ می ‌کند.

بسیار خوشحالم، با آنکه‌ زنم‌ به‌ غار رفتن‌ مرا دوست‌ ندارد، مرا درک‌ می‌ کند. پس‌ از آنکه‌ مدتی‌ به‌ درون‌ غار رفتم، می‌ دانم‌ که‌ پس‌ از مراجعت، لازم‌ است‌ کار خاصی‌ برای‌ همسرم‌ انجام‌ دهم‌ و به‌ او محبت‌ کنم. اگر چند روزی‌ در غار باقی‌ مانده‌ باشم، برایش‌ شاخه‌ گلی‌ می ‌آورم‌ یا آشپزخانه‌ را تمیز می ‌کنم. انجام‌ دادن‌ کارهای‌ ساده‌ و کوچک‌ تفاوت‌ بزرگی‌ ایجاد می‌ کند و او می‌ فهمد که‌ من‌ هنوز هم دوستش دارم.

غارهای ‌پرنده‌

لی‌ نت‌ می ‌گفت: سابقاً وقتی‌ کریس‌ به‌ سر کارش‌ می‌ رفت، ناراحت‌ می‌ شدم. تعطیل‌ آخر هفته‌ خوبی‌ را با هم‌ می‌ گذراندیم‌ ولی او صبح‌ روز اول‌ هفته‌ می‌ گذاشت‌ و می‌ رفت! از آن‌ جهت‌ دلگیر بودم، زیرا گمان‌ می ‌کردم‌ کارش‌ را بیش‌ از من‌ دوست‌ دارد. هنوز نرفته، دلم‌ برایش‌ تنگ‌ می‌ شد. من‌ اندوهگین‌ بودم، اما او خوشحال‌ بود. نمی‌ دانستم‌ که‌ چرا نمی‌ خواهد وقت‌ بیشتری‌ را با من‌ صرف‌ کند.

وقتی‌ آموختم‌ که‌ مریخی ها نیاز دارند که‌ با خودشان‌ تنها و مستقل‌ باشند و ماجراجویی‌ کنند، فهمیدم‌ که‌ پروازش‌ با هواپیما، در واقع‌ راهی‌ برای‌ رفتن‌ به‌ درون‌ غار بود، به‌ غاری‌ پرنده. حالا هر وقت‌ از ترک‌ کردن‌ من‌ خوشحال‌ می‌ شود، می ‌دانم‌ خوشحالیش‌ به‌ دلیل‌ ترک‌ من‌ نیست. از آن‌ است‌ که‌ تن‌ به‌ ماجراجویی‌ می‌ دهد؛ و من‌ به‌ جای‌ این که‌ وقتی‌ دو- سه‌ روزی‌ در خانه نیست، ناراحت‌ باشم، خوشحال‌ می‌ شوم‌ که‌ دوران‌ درون‌ غارش را می‌ گذراند تا مجدداً با تمام‌ وجود در اختیار من‌ باشد.

اس ام اس روز.جک های خنده دار.اموزشی.تفریحی.ورزشی

همه چیز کشف شده است مگر چگونه زیستن . . .

(ژان پل سارتر)

.

.

باید بخوری تا زنده باشی ، نه آنکه زنده باشی تا بخوری . . .

(سقراط)

.

.

تختخواب خطرناکترین جای دنیاست ، چون صدی نود مردم در آن می‌میرند !

(مارک تواین)

.

.

.

گِره های که به هزار نامه دادگستری باز نمی شود ، به یک نگاه و یا ندای ریش سفیدی گشاده می گردد . . .

.

.

.

ازدواج یعنی نصف کردن حقوق و دو برابر کردن وظایف . . .

.

.

.

اگر به مهمانی گرگ می روید ، سگ خود را به همراه ببرید . . .

(گوته)

.

.

.

هیچ عشقی صادقانه‌تر از عشق به غذا نیست !

(جرج برنارد شاو)

.

.

.

وزن یک تهمت ، سنگین تر از هزار هزار دشنام است . . .

(ارد بزرگ)

.

.

.

عاقل همان کاری را ابتدا انجام می دهد که نادان در آخر . . . مثل هندی

.

.

.

آیا برده هستی؟ پس دوست نتوانی بود

آیا خودکامه هستی؟ پس دوستی نتوانی داشت . . .

.

.

.

تا بدبختی را نشناسیم هیچوقت راه بدست آوردن و نگه داشتن خوشبختی را یاد نمی گیریم . . .

(داوید وایت)

.

.

.

برای شناکردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است

وگرنه هر ماهی مرده ای هم میتواند از طرف جریان آب حرکت کند . . .

(دکتر علی شریعتی )

.

.

.

آیا از بخشندگی و مهربانی که نخستین حالات خداوند است ، در ما نشانی هست ؟

.

.

.

کودکی که گناه خویش را بدون پرسش ما به گردن می گیرد در حال گذراندن

نخستین گام های قهرمانی است . . .

.

.

.

درباره درخت بر اساس میوه هایش قضاوت میکنند ، نه برگ هایش . . .

.

.

.

هر جا خوبی پیدا کردید، بردارید، مال خودتان است . . .!

.

.

.

بزرگترین افسوس آدم این است:

“می خواهد اما نمی تواند، و به یاد می آورد روزی را که می توانست اما نخواست.”

.

.

.

شمع محفل شاهان شدن ذوقی ندارد ٬ ای خوشا شمعی که روشن میکند ویرانه ای را

.

.

.

زندگی دشمن شما نیست، اما طرز فکرتان می تواند دشمن شما باشد . . .

ریچارد کارسون

.

.

.

تنها کسانی تحقیر می شوند که بگذارند تحقیرشان کنند . . .

(الکس هیل)

.

.

.

کسی که به پشتکار خود اعتماد دارد، ارزشی برای شانس قائل نیست . . .

(ژاپنی)

.

.

.

آدمی از بخت و اقبال بت ساخته است تا بی قیدی و بی توجهی خود را توجیه کند . . .

(دموکریت)

.

.

.

من داناترین انسان ها هستم ، زیرا یک چیز می دانم که دیگران نمی دانند ، و آن این که هیچ چیز نمی دانم . . .

(سقراط)

.

.

.

هیچ چیز عوض نمی شود ! شما دیدتان را عوض کنید رمز کار این است . . .

(کالوس کاستاندا)

جکهای ملانصرالدین

ملا در بالای منبر گفت : هرکس از زن خود ناراضی است بلند شود. همه ی مردم بلند شدند جز یک نفر. ملا به آن مرد گفت : تو از زن خود راضی هستی؟ آن مرد گفت : نه ... ولی زنم دست و پامو شکسته نمی تونم بلند شم!



یک روز ملانصرالدین خرش را در جنگل گم می کند. موقع گشتن به دنبال آن یک گورخر پیدا می کند. به آن می گوید: ای کلک لباس ورزشی پوشیدی تا نشناسمت!

اس ام اس های جدید مخصوص روز جمعه و امام زمان (عج)

کاش از دلبر نشانی داشتیم / بر سر کویش مکانی داشتیم

از برای مهدی صاحب الزمان / کاش در دل جمکرانی داشتیم

تعجیل در فرج آقا صلوات

.

.

.

از فراقت به جوانی همگی پیر شدیم / بی تو از وادی دنیا همگی سیر شدیم

بی خود از حادثه ی عشق تو دیوانه و مست / عاشق کوی تو گشتیم و زمین گیر شدیم . . .

.

.

.

گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن / گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن

گفتم به نام نامیت هر دم بنازم / گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم . . .

.

.

.

از نو شکفت نرگس چشم انتظاری ام  / گل کرد خار خار شب بی قراری ام

تا شد هزار پاره دل از یک نگاه تو  / دیدم هزار چشم در آیینه کاری ام . . .

.

.

.

بهار عشق شکوفا نمی شود بی تو / بیا که غنچه ی دل وا نمیشود بی تو

بر آی از افق ای آفتاب صبح امید / که شب رسیده و فردا نمی شود بی تو . . .

.

.

.

ای منتظر بیا و نظر کن که داغ هجر / با لاله‌های سوخته دامان چه می‌کند

در حسرت تو دربدری شد نصیب خضر / ورنه به سیر کوه و بیابان چه می‌کند . . .

.

.

.

ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری / کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی / ای آنکه در حجابت دریای نور داری . . .

.

.

.

از میان اشک ها خندیده می آید کسی / خواب بیداری ما را دیده می آید کسی

با ترنم با ترانه با سروش سبز آب / از گلوی بیشه خشکیده می آید کسی . . .

ظهور آقا امام زمان صلوات

.

.

.

یک شعر زیبا تقدیم به شما

گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن / گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن

گفتم به نام نامیت هر دم بنازم / گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم

گفتم که دیدار تو باشد آرزویم / گفتا که در کوی عمل کن جستجویم

گفتم بیا جانم پر از شهد صفا کن / گفتا به عهد بندگی با حق وفا کن

گفتم به مهدی بر من دلخسته رو کن / گفتا ز تقوا کسب عز و آبرو کن

گفتم دلم با نور ایمان منجلی کن / گفتا تمسک بر کتاب و هم عمل کن

گفتم ز حق دارم تمنای سکینه / گفتا بشوی از دل غبار حقد و کینه

گفتم رخت را از من واله مگردان / گفتا دلی را با ستم از خود مرنجان

گفتم به جان مادرت من را دعا کن / گفتا که جانت پاک از بهر خدا کن

گفتم  ز هجران تو قلبی تنگ دارم / گفتا ز قول بی عمل من ننگ دارم

گفتم دمی با من ز رافت گفتگو کن / گفتا به آب دیده دل را شستشو کن

گفتم دلم از بند غم آزاد گردان / گفتا که دل با یاد حق آباد گردان

گفتم که شام تا دلها را سحر کن / گفتا دعا همواره با اشک بصر کن

گفتم که از هجران رویت بی قرارم / گفتا که روز وصل را در انتظارم

اس ام اس عالـــــــــــــــی

اگر دیدی روزی به یادت گریه کردم بدان آن روز پیازی رنده کردم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سعی نکنیم بهتر یا بدتر از دیگران باشیم ، بکوشیم نسبت به خودمان بهترین باشیم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بهترین دوست اون دوستی که بتونی باهاش روی یک سکو ساکت بنشینی وچیزی نگی و وقتی ازش دور میشی،حس کنی بهترین گفتگوی عمرت را داشتی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ میدونی چرا بعضی شبها زود صبح میشه؟آخه خورشید هم دلش واسه چشمات تنگ میشه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ الهی همیشه مثل چراغ راهنمایی باشی لپت همیشه قرمز،روی دشمنات زرد دلت همیشه سبز ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گر با غم دوریت نسازم چه کنم با یاد تو گر عشق نبازم چه کنم چون در نظرم فقط توئی مایه ی ناز گر من به تو ای دوست ننازم چه کنم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دو چیز هیچ وقت از یاد آدمها نمیره یکی: دوست های خوب یکی: روزهای خوب یه چیز هم هیچ وقت از دل آدمها بیرون نمیره روزهای خوب که با دوستهای خوب داشتی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آدما.... آدما از جنس برگن، گاهی سبزن گاهی پاییزن و زردن زمستون دیده نمیشن،تابستون سایبون سبزن آدما خیلی قشنگن حیف که هر لحظه یه رنگن ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در قمار زندگی عاقبت ما باختیم بس که تک خال محبت بر رفیق انداختیم